—
marec 3, 2020 04:31 · 3 minúty čítania
Hoci nepatríme k fanúšikom šírenia senzáciechtivých správ, musíme žiaľ konštatovať, že médiami obecne podporovaná panika ohľadom šírenia koronavírusu sa začína pomaly ale isto prejavovať aj vo vinárskom sektore.
Viacero organizátorov vinárskych podujatí sa do blízkej budúcnosti pozerá so značnými obavami. Prvou „obeťou“ v tomto smere je düsseldorfský ProWein. Najväčší veľtrh vína na svete, ktorý každoročne láka tisícky vystavovateľov aj návštevníkov z rád odbornej aj laickej verejnosti, ohlásil kvôli obavám z nového vírusu odloženie termínu.
Usporiadatelia vypočuli odporúčania nemeckej vlády a zareagovali týmto krokom na zvýšený počet infikovaných osôb v Európe, ako aj na komplikácie v doprave. Riaditeľ podujatia sa vyjadril, že odklad festivalu je v záujme bezpečnosti všetkých účastníkov.
ProWein sa má tento rok uskutočniť v Düsseldorfe už po 25.-krát. O novom termíne celosvetovo najväčšej vinárskej udalosti sa aktuálne rokuje. Pre mnohých vinárov je odklad tohto vinárskeho podujatia mimoriadne zlou správou, keďže na ProWein sa stretávajú už tradične nielen milovníci vína, ale aj zástupcovia distribútorov, obchodníkov s vínom, či odborníkov z gastronómie.
A ProWein žiaľ nie je jediným, odklad hlásia už aj ďalšie veľké vinárske podujatia vo svete, napr. Vinitaly v talianskej Verone, či Raw Wine v Londýne.
Potenciálny odklad aj ďalších vinárskych podujatiach je však len jedným zo strašiakov vinárov. Problémy spojené s koronavírusom už v tejto chvíli naplno pociťujú svetoví producenti vína, najmä závislí na exporte na čínsky trh.
Hoci sa v médiách a na sociálnych sieťach objavili príspevky, ktoré vtipne poznamenávajú, že alkohol je jedným z nástrojov zabraňujúcich šíreniu corona vírusu, pravdou je, že obyvatelia Číny majú celkom iné starosti, než nákup vína. Dôsledky na seba nenechávajú dlho čakať. Napríklad predaj španielskej značky Torres poklesol vo februári o 80%. Ešte horšie je na tom Čile, ktoré padlo v predaji vína o 90%. Aj producenti zo Champagne predpokladajú, že záujem o ich produkty na ázijskom trhu značne poklesne a odbyt sa spomalí.