—
marec 25, 2021 03:00 · 2 minúty čítania
modra, modranské vína, modranskí vinári, novinky z vinárstva, novinky zo slovenských vinárstiev, sommini winery
Potešujúcou správou počas prebiehajúcej pandémie je skutočnosť, že sa mnohí slovenskí vinári rozhodli toto obdobie využiť aj na svoj rozvoj. Napríklad rodinné vinárstvo Sommini Winery z Modry oslovilo miestneho mladého a šikovného grafika Dominika Trusinu, aby im pomohol vytvoriť nový vizuál značky.
"Chceli sme sa posunúť ďalej, aby sme naše vinárstvo odlíšili v záplave malých rodinných vinárstiev na Slovensku." - prezradil majiteľ vinárstva a hlavný technológ Juraj Somorovský - "Novou grafikou loga a etikiet našich vín chceme poukázať na to, že pestovanie hrozna má v Modre aj v dnešnej dobe veľký význam. Práve poloha a podložie Malých Karpát dodávajú modranskému vínu nezameniteľný charakter. A Modra nie je len o víne, ale tiež o kvalitnej a nádhernej keramike, preto sme sa ňou inšpirovali aj pri novom vizuále značky. Etiketa je navrhnutá v duchu jej vzorov, s dominantným zobrazením viniča. Nové logo nášho vinárstva je zase vytvorené z písma môjho podpisu. Je to teda celé o nás, o našom lokálpatriotizme k Modre, o tom, že etiketa nemá byť len vkusná a pekná, ale má mať aj nejakú výpovednú hodnotu - o vinárstve, o jeho filozofii a pôvode."
S novými etiketami vinárstva sa môžete stretnúť už pri prvých vínach ročníka 2020, ktoré budú čoskoro fľašovať. Dokonca aj pri novinke - nealkoholickom hroznovom mušte, ktorý taktiež dostal personalizovanú etiketu. Keďže ho veľmi obľubuje vinárova dcérka Ninka, tak sa rozhodli, že na etikete zobrazia odtlačky oboch jej dlaní.